Hvor vanskelig kan det være? - Trening

I dag stod jeg opp kl 07:00, var på trening 07:30, og på jobb kl 09:45. 

I mellom 07:30-09:45; har jeg rukket å dusje, spise frokost, lage lunsj som jeg skal ha på jobben og komme meg på jobb. Så alle som klager på at man ikke har tid til trening? Da vil jeg bare si at du ikke er motivert nok. Har du lyst til å gjøre noe med livet, angående trening, får du det til! 

Hvis du sliter med motivasjonen; enten det er å starte et nytt program eller det å generelt bare trene. Så vil jeg bare anbefale å bare gjøre det. Motivasjonen min begynte å dale nå, men så snublet jeg over @stianhaug på Instagram. 

Stian Haug er en Online PT. Hos han får du 30 dagers gratis online coaching, og det er null binding. Så jeg heiv meg på den, for å sjekke hva dette var. Aldri prøvd noe online PT før. Jeg meldte meg på, da fikk jeg en standard-mail, hvor det sto litt info også fikk jeg en en 3 siders hjemmelekse som jeg måtte fylle ut og en invite til deres #TeamTrøkk facebookgruppe.

Etter jeg hadde gjort hjemmeleksen min og sendt den av gårde til Stian, fikk jeg svar ett par timer etterpå. På den stod det en liten intro; og at det var viktig å følge hans vei og stole på hans som coach. Deretter påpekte han på mine 3 svakeste sider, som var viktig å endre på. Disse var;

1. Søvn, jeg må bli flinkere til å legge meg tydeligvis.

2. Kosthold, der måtte jeg øke kvalitet og sammensetningen på måltidene

3. Forbedre hydrering, altså å øke vanninntaket mitt. 

Jeg vet 100% ikke om dette er mine tre svakeste sider, for etter å fulgt med litt på han, så terper han uansett på disse 3 til alle på insta og andre steder. Men ja, jeg trenger uansett virkelig å sove mer. 

Deretter fikk man en "kostholdsplan" - der han har sendt masse forskjellige måltider han anbefaler til meg (og sikkert mange andre) - veldig kjekt uansett, fant mye inspirasjon i det. Jeg fikk beskjed om å kjøre lavkarbo, og jeg som identifiserer meg som italiensk (haha), som elsker pizza og pasta, var dette en omveltning av dimensjoner. Men foreløpig ikke raknet SÅ mye, tok en mini baguette i går med overdrevent mye nugatti - fordi jeg savnet NOE! haha. Men lavkarbo er DIGG, er så mye salat,og annet digg man må fokusere på i istedenfor å bare dunke inn noe pasta. 

Til slutt fikk jeg flere treningsplaner, der jeg måtte velge mellom flere program, så jeg gikk for bryst spesialisering. Er ikke det det viktigste på en mann? For rumpa mi er allerede bra, haha. Det som var VIRKELIG uvant der; sirkeltrening!! Har jeg ikke hatt siden jeg hadde idrett på Høgskolen. Var så vandt til å løfte 3*10 eller 4*8 osv på en øvelse også ta neste øvelse. Så det er spennende for min del. Jeg har nå akkurat fullført uke 1 på mitt program. Eller har lørdagen igjen som er "fettforbrenning/ kondisjon - cardiosirkel/intervaller/langkjøring" som det står så fint i programmet. Men siden jeg skal på skogtur i helgen, fra i kveld til søndag der vi skal gå hytte til hytte, regner jeg med at det går som "fettforbrenning". 

Hvis du syntes det er litt vanskelig å trene? Anbefaler deg å teste ut programmet til Stian Haug, fordi du vil så gjerne klare et program og det går på samvittigheten din + at jeg kjenner at jeg er støl nå. Virker som det funker. Hvis ikke, så er det ikke så inderlig vanskelig å komme seg på trening. Man har alltid litt tid ekstra;

1. Dropp kun 1 episode på Netflix, så har du min 20 min du kan jogge på, feks.

2. Tren før jobb, gir dagen et helt nytt giv. 

3. Hvis du MÅ sjekke sosiale medier så mye, gjør det mellom øktene på trening? 

Er ikke så jævlig vanskelig å komme seg på trening, (selv etter mange mnd fri selv *kremt*), er jo bare å gjøre det...

Stikker på hyttetur! Snakkes

xx Leffamaru 

 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar